Jumaat, 2 Mac 2012

♥♥♥...ujian bt KAMI...♥♥♥

...emm aku mau crita neyh…luahan hati yg sememangnya tidak “puas hati”...ha ha…mcm neyh kisahnya(ikuti perbualan telefon antara daddy n mummy) hi hi…

.

.

.

...daddy said... "ayang bt apa neyh"…

…"sedang tidokan baby bang…napa"…

…"ayang tau ka?"

..."tidak...haha"...dgn slumber ya ya aku ckp smbl daddy ketawa romantik...hihi...cam mn laa tuh'…

..."Allah bagi ujian lgi utk KITA yang…nama abang naik"...

…HAA!btl kaa apa yg ku dgr neyh…aku mmg fhm maksud daddy tpi masih buat2 nda faham… >.<

…daddy smbg lgi…"abang kena draf p LUMUT 16 April neyh"…

…Argghhhh…perasaan mcm2 timbul bla dgr tarikh tu…adoiii…again, ujian utk KAMI…

…aku pun dgn nada yg amat sedih tanya daddy…"abang nda hantar ka surat rayuan abang tu"… :’(

…dr tahun lalu KAMI pernah bincang psl neyh (len kali laa aku story kisah tahun lalu yee)…daddy perna bg tau "bila2 masa nama daddy akan naik utk pindah balik semenanjung sbb khidmat daddy dah OVER LIMIT d KK"…

…"abang sdh hantar…tpi ntahlah pihak ppindahan neyh mcm mn (pengurusan) yang…ayang jgn risau laa nnt abang jumpa pegawai abang bincang mcm mn"…daddy sdng berusaha tenangkan aku…

…"jadi mcm mn ayang ma baby?kalau ayang ikut abang d sna,ayang terpaksa berhenti keja kalau tidak mcm dlu jga laa kita kan yang"…

…suddenly, SHAKIRA terjaga bab dgr suara mummy yg ‘bising’…(ehhh…kuat kaa aku beckp dgn daddy td…heee)…

…"bang nnt ayang kol balik baby bangun ni"…tuttttt…

…smbl bagi SHAKIRA susu…sob sob sob…menahan air mata mengalir…tpi mmg nda bleh tahan2 sda…makin lama makin deras…bab ingat tarikh tuh’…

…"ya Allah,sesungguhnya kau maha pengasih lagi maha penyayang…berikan lah KAMI kekuatan dalam menempuh dugaan yang KAU berikan kepada KAMI"…

.

.

.

…aku bukan halang daddy mau pergi jauh bab tuh’ suma pun tugas daddy…untuk KAMI juga...Cuma…cukup laa dgn pengalaman lalu…yg buat aku nda puas hati sebenarnya (daddy cakap bkn aku jaa tau yg nda puas hati…hi hi…)…khidmat daddy dlm 2thn lebih lgi laa… (pls, tuan mohon pertimbangan rayuan SUAMIKU)…hu hu…maybe ada org bleh ckp ‘alaaa 2thn jerw,bkn lma mn pown’…so wat, for US still not fair ok…fikir dr segi kos perbelanjaan perpindahan neyh…belum kos2 lain lgi…nda berbaloi langsung...hua hua hua…

…seandainya 2nd rayuan(i think) daddy tidak diluluskan jga…apa bleh buat,aku kena terima dgn redha…20bln neyh genap 2thn ANNIVERSERY KAMI dan genap 1thn 3bln umur SHAKIRA…klu mcm tuh’ KAMI masih ada waktu berkasih sayang dalam 1bln lebih…hu hu…maksud aku, masih bleh jumpa daddy lgi utk beberapa kali…seblm daddy transfer...pas daddy transfer nnt mgkn setahun sekali jerw bru dpt jumpa…maknanya selama daddy d sna may be 2kali jaa dpt jumpa KAMI…uwaaaa…sob sob sob…

…SHAKIRA?mummy cuma dpt berharap agar suatu hari nnt SHAKIRA dpt faham dgn tugas daddy…

.

.

.

biarpun laut cina selatan jadi pemisah jasad KITA namun tuh’ semua bukan menjadi penghalang kasih sayang dan cinta KITA

(...kata-kata semangat...)

cerita cinta KAMI love story

Tiada ulasan: